Uložení výbavy CAS 20 RENAUL MIDLUM 4x4



Levá strana vozu




Levá přední roleta
Zde je vše od benzínu.

Na spodní desce je přetlakový ventilátor PAPIN 350 a vedle kalové čerpadlo ROBIN EY 28 s výkonem 800 l/min, 5l kanystr s BA do obou agregátů a na boční stěně polní skládací lopatka.

Na středové polici leží motorová pila STIHL a rozbrušovací adaptér STIHL, náhradní kotouče a kombinovaný kanystr s příslušným palivem a olejem.

Na horních policích jsou v přepravkách různá lana, náhradní řetězy, klínky a podobná drobotina.

Úplně vpředu rolety je vytahovací plato s pákovými nůžkami, bouracími sekyrami, obracecí lopatkou a VRVN 1.

O důležitosti tohoto prvku - plata nejsme zrovna moc přesvědčeni, ale bylo tam.



















Levá prostřední roleta

Obsahuje dva kompletní dýchací přístroje DRÄGER a tři kompozitní náhradní láhve.

Toto vše na vyklápěcí polici, což je docela příjemný prvek.

Dále jsou v roletě umístěny práškový, pěnový a sněhový hasící přístroj.

Na horní polici jsou jako na druhé straně přepravky. Jedna obsahuje velkou lékárnu a v druhé je ambuvak, krční límec a kyslíkový přístroj "OXY".




















Levá zadní roleta
je tak trochu samá voda.


Uprostřed je držák na hadice a to 4x "B" a 6x "C".

Vedle je pěnotvorná proudnice, rozdělovač, proudnice "RAMBOJET" a vše co je potřeba k doplnění vody z hydrantů.

Nahoře jsou umístěny různé proudnice.

V dolní části je opět plnění "B" a dva "B" výtlaky.

Vedle v držácích jsou 3 ks hadice "C", připravenY s proudnicí "TURBO" pro rychlý zásah. Jedna hadice "C" je stále připojena přes přechod B/C na výtlak.



















Pravá strana vozu







Pravá přední roleta


Osazení pravé přední rolety se dá nazvat vše od elektriky.

Podstatnou věcí tohoto prostoru je sedmimetrový teleskopický osvětlovací stožár, osazený dvěmi halogenovými svítilnami s výkonem po 1000 W. Stožár se vysouvá pomocí tlakového vzduchu a natáčení světel el. proudem pomocí joystiku na ovládací skříňce, která slouží zároveň jako rozvodna s jističem.

Ke stožáru je potřeba elektrocentrála, v našem případě MITSUBISCHI MGK 6700 T o výkonu 5 kW, usazená poměrně vysoko na vyjížděním platu. Jak nám bylo vysvětleno jinak to nejde,protože dole je nádrž na naftu (cca.120 l)která zabírá v roletě dost prostoru, ale na dojezd auta nic moc.

Vedle nádrže jsme si umístili el. kalové čerpadlo KDFU 80 - "Bíbo" které dává 800 l/m a tak zvanou "džberovku"

Na horní polici jsou umístěny dva přenosné 1000W halogeny a k nim stojany. Samozřejmě prodlužovaní kabely na bubnech,2 x 240 V a 1 x 380 V. U centrály je ještě umístěn 5l kanystr s naturelem a 20l záložní s naftou.


















Pravá prostřední roleta


Zde najdeme především hadice a to 5x "B" a 6x "C".
Tyto jsou umístěny v držáku, který se musel dost podstatně upravit, aby se tam vešly taky jiné "béčka" než nové.
Nad hadicemi jsou dvě přepravky skrývající ochranné prostředky - gumové holinky, brodící kalhoty, rukavice apod.
V druhé jsou věci potřebné k dekontaminaci. Vedle je krabice se sponami na nouzovou opravu hadic.
Na horní polici leží barel na případné nečistoty, nádoba s pískem a rozdělovací deska na 380V s různými přechody.


















Pravá zadní roleta


Zde dominuje vysokotlaký naviják s tlakovou hadicí o délce 60 m, osazený malým "turbem". Jeho obsluha je poměrně jednoduchá a rychlá, jediná úprava je háček na uchycení proudnice.
Vedle navijáku se nachází pěnotvorný nástavec na vysokotlak, držák plnící hadice-"kraťasu" a klasická "C" turbo proudnice.
Na horní patro je přidělán námi upravený pojezd (původně pila-rozbrus) na plovoucí čerpadlo "FROGGY", které je usazeno uvnitř šuplete pojezdu. Původně bylo čerpadlo na stejném místě, ale pouze na desce, při jeho vyndání bylo potřeba dvou lidí. Jak to dělají ti co tam mají Maxima vůbec netuším.
Nalevo role papíru na ruce, napravo 5l kanystr pro ČERPADLO.
Úplně dole jsou dva "B" výstupy a "B" vstup k plnění bazénu s manometrem a kulovým uzávěrem. Vedle jsou reflexní kužely a kufřík s patronami smáčedla, včetně tubusu na patrony.




















Uložení čerpadla FROGGY



Střecha nástavby




Zde je umístěna ALU bedna, ve které je ženijní nářadí, pytle se sorbetem a jiné drobné věci, pro které už nebylo v nástavbě místo.
V držácích je 4dílný nastavovací ALU žebřík, přejezdové můstky, savice pro kalové čerpadlo ROBIN a proudnice na střední pěnu.

Zadní dveře nástavby

Za zadními vyklápěcími dveřmi je ukryto království strojníka, které obsahuje čerpadlo RUBERG o výkonu 20 m3.
Čerpadlo má bronzový vnitřek, tak že může čerpat i chemicky znečištěnou nebo slanou vodu a údajně může běhat i na prázdno bez vody.
Ovládání je poměrně jednoduché.
Jediné mínus je umístění ovládací desky, které je poměrně vysoko a tak je na nárazníku (už tak krásném) udělané stupátko pro menší strojníky. Těm dělá problém i zavřít dveře od čerpadla, protože teleskopy dveří jsou až neuvěřitelně tuhé.
Auto veze 4000l vody a 250l pěny. Stav hladiny v "bazénech" se promítá jak u čerpadla, tak v kabině na desce nad řidičem, pomocí LED kontrolek.

Kabina vozidla

Tímto jsme se dostali ke kabině, která je osazena čtyřmi dýchacími přístroji DRÄGER, integrovanými do opěradel zadních sedáků.
V prostoru mezi strojníkem a velitelem je deska na uložení čtyř kapesních vysílaček a čtyř svítilen, obojí včetně dobíjecích držáků.
Druhá deska slouží k odložení věcí potřebných pro velitele a strojníka.
Nad strojníkovou hlavou se nachází informační panel o otevřených roletách, stožáru,stavu vody a pěnidla, ovládání asanační lišty, včetně ukazatele nízkého tlaku z čerpadla a nakonec ovládání nezávislého topení pro kabinu.
Vedle je ovládání majáku, vozová vysílačka a její přepojení do prostoru čerpadla.

Zhotovil Čenda, foto Vorlik